Saturday 14 January 2012

Apa dia ? Kpop ??

Assalamualaikum sume. Sorry semalam tak update apa apa pon. Sebab sibuk dengan makan,makan,makan.OK sekarang boleh lah cop saya nie kuat makan :) 


Baiklah, sebelum tu nak tahu jugak. Ada peminat Kpop tak kat sini? Kalau ada, siapa yang korang minat?Suju? SNSD? 2PM? Big Bang? Or group baru B1A4? Tengok tajuk entri saya kali nie, bagi peminat peminat Kpop mesti dah rasa nak cepuk saya kan? Tolong jangan cederakan saya T________T. Saya pon sebenarnya PEMINAT KPOP okehh? Untuk siapa siapa yang tak minat pon boleh teruskan pembacaan entri saya ini. Kita kan nak share share info dan minat masing-masing :D


B1A4

Sesetengah kawan-kawan saya naik angin bila saya pasang lagu Kpop or Music Video Kpop. Saya pon tak faham. Dorang pasang lagu omputih tak ada pula saya nak hangin ! *ok,emosi kejap HEHE.
Ramai yang cakap peminat Kpop ni sebenarnya dorang takde life. Yelah kan, melayan lagu yang korang sendiri pon tak faham maksud dia. Kitorang yang minat Kpop ni pon minat dengan artis-artis Malaysia. Layan je lagu Ombak Rindu, Beribu Sesalan, Berdua Bersatu. *artis tempatan pun kena sokong woo :)

FOURTEEN

Tapi Kpop ni bagi pendapat saya lah kan, dorang ada kelebihan masing-masing. Nak kata tak faham apa dorang cakap? Dalam variety shows ke,drama ke ada english subs. Pastikan korang cari yang disertakan dengan english subs lah. Kalau tak,jenuh jugak nak faham :) Lagu? Boleh google je kan kalau macam serius sangat nak tahu maksud dia.

Next,dorang punya friendship. Emm bagi siapa siapa yang tak pernah tengok Korean variety shows maybe tak faham kot apa yang saya cuba sampaikan. Begini, selalunya kalau artis berkumpul ramai ramai dalam satu rancangan mesti ada yang jenis menyakat,bergurau sama-sama kan? Saya tengok,Korean variety shows dorang memang suka buat camtu tapi takde pon yang ambik serius.Maksud saya, no hurt feeling walaupun disakat. Nampak kemesraan dorang walaupun bergabung antara senior dan junior. Antara variety shows yang saya HIGHLIGHT kan dorang punya friendship ialah Running Man dan Family Outing. Nak dapatkan variety show ini dengan Eng Subs? Klik SINI.

SNSD

Lagi satu,saya suka muzik,tarian dan CF dorang. CF means 'Commercial Film' rasanya. Atau erti kata lain ialah iklan. Muzik dorang catchy dan jarang dapat didengar dalam lagu-lagu artis Malaysia. Saya juga suka bila dorang boleh menari dan menyanyi dalam satu masa secara LIVE. Kalau tak jadi trainee selama bertahun-tahun,semput jugak dibuatnya. CF dorang pulak macam comel-comel fancy gitu. Maybe sebab guna teknologi tinggi kot *merapu T_____T

OK habis dah membebel. Penat fuhh fuhh *tarik nafas. Lastly stop saying we as a Kpop fans are obsessed to them. Kita punya minat masing-masing so please do RESPECT OK? Jangan risau, saya masih di landasan yang betul tanpa perlu fanatik sampai memuja-muja mereka. This is all about our own interest. Stop talking macam Kpop ni buat saya macam tak ada life T______T Saya masih ada masa untuk diri saya dan hidup saya. ^^

P/S : I love my Lee Junho. Bukan pakcik baju biru T_____T









Suka nie? Tekan LIKE :D

2 comments:

Oppa Kudin Nz said...

wah,meminatu juga ni. Ade geng. =D

Cik Kentang Manis said...

Yeayy kita geng ! HEEHE :D